Jarmila Novotná

Jarmila Novotná
  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 651x

Jarmila Novotná

Jak se krotí hazard

Napřed je důležité si nějaký hazard - vhodný ke krocení - opatřit. Legální herny, kasína a loterie, které jsou pod bedlivou kontrolou státu, k tomuto účelu příliš vhodné nejsou. Ovšem doba si žádá hrdinských činů a neohrožených bojovníků za všeobecné dobro a blaho. A jako takoví se nesmí zastavit před žádnou překážkou: je třeba alespoň některé legální provozovatele okrást. Tím lze postižené firmy přinutit porušit zákon a po té je trestně stíhat a krotit. Samosebou, že tito domptéři se stanou příštími vůdci lidu. A budou velebeni a možná i blahořečeni... Jenže jak to zařídit? I sejdou se v rytíři dobra a první z nich začne hlásat: "Naše země je rozkradená, rozvrácená a hazard se vymkl kontrole! Nositele zla je třeba zničit - bez lítosti!" Že nic z toho není pravdou - koho to zajímá? Najatí trubadúři se již rozjeli...

12.1.2015 v 14:54 | Karma: 15,03 | Přečteno: 469x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Novotná

Virtuální setkání anonymní dámy s férovým pánem.

Před jedenácti lety jsem žila na Ostravsku, tehdy jsem ovdověla a marně sháněla práci. Starší dvě děvčata právě končila střední školu, syn se na ni chystal a nejmenší holčička měla dva roky. Kvůli hlídání nejmladší jsem hledala práci ve večerních a nočních hodinách. Téměř po roce hledání mi byla nabídnuta práce v začínající pražské herně. Překypovala jsem všemi možnými pocity, ale nadšení v tom určitě žádné nebylo. Musím přiznat, že jsem sama měla vůči hernám předsudky, přestože jsem v žádné nikdy nebyla. Ale věčně blikající a brblající bedny vyskytující se téměř v každé hospodě, mi silně lezly na nervy. Skoro stejně, jako nadšené žvásty hráčů o tom, kolik právě vyhráli a jak "fikaně" to provedli nebo naopak litanie, jak jsou sami "blbí", či jak jsou "utažené" automaty. Ale byla to práce. Jediná, kterou mi kdo nabídl a souhlasila jsem, že to tedy na půl roku vezmu. Mezitím se snad najde něco jiného...

22.11.2013 v 6:57 | Karma: 13,83 | Přečteno: 993x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Novotná

Trocha satiry

Hollan řádí v Řáholci, aneb jak se do lesa volá... ...tak se z lesa ozvývá! Já jsem do toho lesa volala docela slušně, ale co na mě ten Rumcajs řval zpátky, vůbec slušné nebylo.

10.9.2013 v 22:06 | Karma: 10,15 | Přečteno: 375x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Novotná

Elektronická ruleta - Mýty a skutečnost

Kdo jste četli Saturnina, určitě si dobře vzpomínáte na kapitolu, ve které si dědeček se zmíněným sluhou otevře KANCELÁŘ UVÁDĚNÍ ROMÁNOVÝCH PŘÍBĚHŮ NA PRAVOU MÍRU. Mám vtíravý pocit, že současná propaganda aktivistů proti "hazardu" si přímo říká o otevření podobné kanceláře. Z médií se na nezaujatou veřejnost hrne stále větší záplava nesmyslných informací a výmyslů, která má v občanech vzbudit dojem, že hlavním původcem všeho zla v této zemi jsou herny. Příběh v magazínu MF DNES na str.26, PŘÍBĚH GAMBLERA: BOJ O ŽIVOT, je jen jedním z řady zavádějících článků poslední doby. Svou stupiditou ostatní však výrazně převyšuje. Přestože sama pracuji v hernách již mnoho let, požádala jsem o názor odborníka na hrací přístroje - Mgr.Jana Amose Kottase.

3.9.2013 v 19:10 | Karma: 10,28 | Přečteno: 2024x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Novotná

Městská legenda o hazardu

Úvodem: co praví o městských legendách Wikipedie:Často takové vyprávění začíná úvodem „Tohle se opravdu přihodilo jednomu známému mého známého...“ Co praví o gamlerech pan primář Nešpor: "Přítel mého známého má hernu v Americe. Když se ho ptal, kolik musí chodit lidí, aby ho to uživilo, řekl mu: stačí jeden," říká Karel Nešpor, primář oddělení závislostí pražské psychiatrické léčebny v Bohnicích. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/mam-dluhy-ztratil-jsem-rodinu-jsem-gambler-fj8-/domaci.aspx?c=A070815_102207_domaci_anv

28.8.2013 v 6:51 | Karma: 12,88 | Přečteno: 842x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Novotná

On hráč – Martin Svoboda

Člověk je nádoba hříšná a chybující. Kdo z nás nikdy neklopýtl, nepochybil, nezmýlil se? Leckdy i opakovaně, přestože se říká, že chybovat se smí, ale nesmíme své chyby opakovat! Neměli bychom, ale činíme tak. A každý se se svým černým JÁ snažíme vypořádat po svém. Někdo se s ním pere sám, někomu pomáhá rodina či přátelé, jiný potřebuje pomoc odborníků. Není ani tak podstatné, jak zlým či hloupým skutkem jsme své svědomí zatížili, jako to, že se snažíme o nápravu sebe sama. O tom, že to není nic jednoduchého, svědčí fakt, že snáz nám odpustí ti, jimž jsme ublížili. Mnohem obtížněji odpouštíme sami sobě... Tak to už s naším svědomím chodívá a vypořádává se s tím většina z nás.

27.8.2013 v 22:42 | Karma: 11,13 | Přečteno: 1121x | Diskuse| Ostatní